mucuk-mucuk sy ;)

Thursday 7 August 2014

Kawan sebalik tabir (Belakang)

Kakak, apa yang kakak buat bila kawan baik kita sendiri cakap belakang kita, buat sesuatu tanpa ajak kita? Tapi yang paling menyakitkan diaorang baik sangat bila depan kita?

" Dengar sini, tu bukannya kawan baik. Nak di label kawan pun tak layak!"




Kadang-kadang kawan yang rapat, yang kita anggap akan setia dengan kita ni lah yang perangai dia buat kita rasa ada sakit jantung, kencing manis.

Aku bukan lah kawan yang baik dan sempurna, setidak-tidaknya aku tak cakap belakang mereka, aku tak buat sesuatu tanpa membelakangkan kawan-kawan aku sendiri. Manusia tak lari daripada melakukan kesilapan. Kenapa kau pilih untuk cakap belakang aku? Kenapa kau tak pilih untuk tegur aku?

Satu per satu Allah tunjuk dekat aku siapa sebenarnya orang sekeliling aku. Kau masih nak nafikan?







                                                       Love,   

No comments:

Post a Comment