mucuk-mucuk sy ;)

Sunday 23 October 2011

♥ cerita C.I.N.T.A ♥

Hey guys, lets talk about L.O.V.E ;)

#abaikan mata panda saya tu ;)

Jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan permintaan, namun ia hadir dengan ketentuan
Jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan kemewahan, namun ia hadir dengan pengorbanan dan kesetiaan :)

Entry kali ni, jiwang sikit.hehe 
Adakah wanita memerlukan lelaki dalam hidupnya? TIDAK! tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan ;)begitu juga dengan saya, saya memerlukan lelaki dalam hidup saya *amboii, gatal. haha
Bercinta di usia muda tak salah kan? asalkan kita dapat menjaga batas-batas yang telah ditetapkan oleh agama, kan? hee


Cinta ni datang dan pergi tanpa diduga. Sekiranaya cinta itu milik kita, walaupun sesusah mana pun jalan dan cabaran yang bakal kita lalui dalam bercinta, cinta itu tetap akan menjadi milik kita :)

Cinta ni bukan semudah yang kita sangka kan dengan hanya lafazkan "i love you" . Kalau lah cinta semudah itu, dah lama saya bercinta dengan Aaron Aziz. haha ok, stop merepek.
Apabila kita mencintai seseorang, kita akan memahaminya, kita akan ambil berat pasal dia, kita juga akan berkongsi suka dan duka dengan dia dan yang paling penting sekali, kita ikhlas bersama dengannya.

Pada saya, cinta juga tidak seharusnya memiliki dan tidak semestinya bersatu, apabila kita mencintai seseorang, jangan meletakkan harapan yang terlalu tinggi kepada seseorang itu, kerana keinginan memiliki itu mungkin tidak kesampaian dan ianya suatu penyiksaan !

#Pesanan penaja:
Saya tidak mahu menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan kerana terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat saya berikan.MAAF :'|

Dalam bercinta, tak semestinya kita perlu habiskan masa 24jam bersama pasangan kita #nanti bosan okay ! haha kita kadang-kadang perlu memberi pasangan kita ruang, jangan kongkong dia :) lebih elok, kita try jadi kekasih yang merangkap kawan dia , barulah hubungan akan kekal lama :)


jom tengok survey ni !

Soalan yang ditanya adalah,

Soalan cepumas buat anda yang sedang bercouple. Manakah yang lebih penting? Kekasih atau kawan-kawan?
Seramai 852 orang yang telah menjawab soalan tersebut (dan masih ada lagi yang sedang menjawab soalan itu). Keputusan yang kami terima adalah seperti yang telah kami jangkakan.







Seramai 82% pasangan menjawab mereka lebih mementingkan kawan-kawan daripada kekasih mereka sendiri. Dan selebihnya, 18% yang lain lebih mementingkan kekasih daripada kawan-kawan mereka.
Daripada analisa kami, ianya mungkin disebabkan kita lebih mudah untuk berbincang dan berkongsikan cerita dengan kawan-kawan kita. Lagi-lagi apabila kawan itu seusia dengan kita, yang lebih memahami perasaan dan situasi yang kita sedang alami.
Berbeza dengan kekasih, di mana sesetengah perkara itu kita tidak dapat berkongsi dengan mereka. Lagi-lagi apabila perkara itu sensitif dan boleh membuatkan mereka berkecil hati. Selain daripada itu, dengan kekasih kita akan lebih menjaga sikap dan tingkah laku, membuatkan kita kurang open apabila bersama dengan mereka.


Kesimpulannya, jadilah boyfriend/girlfriend yang memahami pasangan masing-masing, yang boleh jadi kekasih dah kawan dalam suatu masa.


                                                                                                   love,

10 comments:

  1. listen to your song. read the lyrics carefully. inginku memiliki lebih dari itu.

    ReplyDelete
  2. sayang, entry awk byk yg sedeyh. sy tak suka tgk sahabat sy sedeyh. chill my shine. my shine takkan muram. kalau my shine eka muram, mcmane nak jd shine sy. :/ sy sayangkan awk. sy rindu awk :(

    ReplyDelete
  3. an, suka lagu ni ya ? :)

    yana, entry saya, saya tulis ikut hati :(
    i lovemiss you too :(

    ReplyDelete
  4. totally dislike

    ReplyDelete
  5. anonymous tu monster kan, saya monster....

    ReplyDelete
  6. anonymous tu bukan shin chan ke ? -.-"

    ReplyDelete
  7. Beb..chill la k..everythngs gonna b ok soon..believe me..u'll find the prfct person in ur life..

    ReplyDelete
  8. farid hashim , tengs ya :)
    diri pun tak perfect, jadi tak mengharap pun yg perfect :) hee

    ReplyDelete